Pages

Tuesday, July 13, 2010

Kelas kek 1

Salam..
Alhamdulillah, aku dah berpeluang mengikuti kursus kek anjuran YKS bawah program NECR. 6 bulan & free of charge! Best wo.... Kursus ni open tuk 50 org jer. 25 employed n 25 unemployed. unemployed pun aku tgk tokey2 kedai kek pun join gak.... heheh bagus!bagus! semangat belajar tetap ada.
Aku kene bayar RM150 tuk beli peralatan hias kek je nanti. bagi yg x bekerja depa dapat elaun bulanan RM250 lagi.... Kak Lela siap nak buat lesen memandu guna duit tu lagi... kak Lela ni dah lama bidang kek ni cuma dia buat kat umah jer... datang kursus ni pun naik bas dr Selinsing.. sbb x tau drive.. Go! K Lela... Business kene maju & kencang lepas ni
Kursus ni buat kat Kedai suplier bebarang kek nama TE JIA. Tepi Am Bank kat taiping jer...
Chef yg ajar nama Chef Eric Kwan. Syukur sgt dapat kursus ni... sebab ni lah 1st time dapat belajar secara formal. Sayang sedikit cuma kelas ini banyak secar demo jer... tapi ialah apelah yg aku boleh harap dari kelas percuma...



Ni kengkawan sesi pertama. dari kiri, Shila; penjahit baju yang berjaya. Ade 3 mesin jahit kat umah dia. Aku tudung ijau. yang kanan tu plak nama Zura. . cikgu KEMAS yg tengah sibuk wat Dip Ed KDC. Tgh sebok nak kene observe.
Ni Chef Eric tgh edar hasil kelas pertama; Kek butter Marble.. Ila; tokey kedai Deli Bakery...kat Kamunting... Tgh membedak-bedak kek kepada kengkawan

Ha! ni tokey kedai Te Jia Ms May. dan dalam kelas kami ada 2 pelajar lelaki..

ha ni kelas demo kek oleh Chef Kwan.

Any way, I'm willing to share the recipe that I get from this courses with every one.. dan utk pengetahuan semua, resepi ni Chef bagi bahan-bahan jer. kaedah ikut kefahaman masing2. so terimalah ape yg aku sempat paham n catat ye...

So jemputlah ikut entry blog yang seterusnya di mana saya akan upload gambar & resepi.
So selamat mengikuti entry yang seterusnya....
Adios!!!

3 comments: