Pages

Wednesday, June 30, 2010

Fresh Cream

Salam
atas permintaan seorang rakan. Saya ingin bercerita pasal fresh cream ni, sy bukanlah pakar. cuma ingin berkongsi pengalaman yang ada. memandangkan saya x de latihan formal. Pengetahuan yang ada hanya berdasarkan percubaan sendiri dan pengalaman.


Ok! ini ni kotaknyer. 1100g beratnyer harga RM 12++. x brape ingat lah... same ke ngan whiping cream? aku pun tak tau....

Alamak. gambar terlentang lah plak... ni instruction yang ade kat tepi kotak. sila terlentangkan kepala anda ketika membacanya...

Ni rupa fresh cream sebelum di putar. ni aku campur ngan choclate emulco. banyak ni rase boleh cukup tuk 2 bijik kek. aku suka mix masa cream ni frozen lagi.. sbb dia sensitif temperature.


Ni lepas diputar n dah siap... dalam 5 minit ++. halaju mixer paling tinggi perlu digunakan. memang dah manis n fluffy. rasa macam ais cream.


Ha! dah siap apply. bolehlah try! selamat Mencuba....

3 comments:

  1. yin....betul la tu....rupa sama cam whipping cream yang aku beli...aku beli brand ARLA (baru tgk mlm td)...
    ko nyer mixer cam kedai kek punya la...aku nyer tak dapek kowt nak putar halaju tinggi cam ko..aku nyer tuk budak baru belajar....hahahhah
    terer aa ko touch up kek...aku terhegeh hegeh lagi nih :P

    ReplyDelete
  2. helleh.. ko try tgk aku punya board pemutar tu... aku pakai lorang jer but tingggi sikit. sakit leher aku klu wat topping...
    pasal kelajuan tu... ko try la ape2 yang patut. sbb aku pakai high speed tapi kat tepi kotak tu dia rekomen medium speed. aku pun x pasti sgt...
    try jer wat experiment....
    ok good luck!

    ReplyDelete
  3. okes..nanti aku cuba.....cam nak buat eksperimen sains la pulak aku rasa

    ReplyDelete